eTwinning project and Erasmus mobility in Italy in Marina Di Ginosa (Puglia)

32 students (13 years old) in Collège Sacré-Cœur in Lamballe had the opportunity to go on an Erasmus trip on the theme of our local produce and the protection of our environment. This project called Our Local Living gems, is on the eTwinning European platform. This eTwinning project was created thanks to the collaboration of three countries : France (Collège Sacré-Cœur in Lamballe), Italy (Istituto Comprensivo Raffaele Leone in Marina Di Ginosa) and India (The Sushila Birla Girls School in Kolkata).

The French students spent a week at their Italian partners’ house in Marina Di Ginosa in March in order to discover the daily life of an italian family, italian culture, towns like Matera, Taranto, the caves of Castellana, the village of Alberobello with its « trulli », the cheese shop Vasco, in Marina Di Ginosa, to learn how to make mozzarella.

Mrs Caremelle, teacher of English.

Projet eTwinning et mobilité Erasmus en Italie Di Ginosa (Pouilles)

32 élèves de 4ème du collège Sacré-Cœur de Lamballe ont eu l’occasion de participer à un voyage Erasmus sur le thème des produits locaux et de la protection de l’environnement. Ce projet, appelé Our Local Living Gems, figure sur la plateforme européenne eTwinning. Il a été fait en collaboration avec trois pays : la France (le collège Sacré-Cœur de Lamballe), l’Italie (Istituto Comprensivo Raffaele Leone de Marina Di Ginosa) et l’Inde (La Sushila Birla Girls School de Kolkata).

Les élèves français ont passé une semaine chez leurs correspondants italiens à Marina Di Ginosa en mars pour découvrir la vie dans une famille italienne, la culture italienne, des villes comme Matera, Tarante, les grottes de Castellana, le village d’Alberobelleo avec ses « trulli », la fromagerie Vasco de Marina Di Ginosa pour apprendre à fabriquer de la mozzarella.

Mme Caremelle, professeur d’anglais.